Installatør-App

Legg inn produktet og gi kunden fordeler

Gi kunden 10 års garanti

Du bør sette opp kundens system i installatør-appen, slik at det er mulig å yte fjernhjelp ved behov. Hvis du gjør dette, så kan du samtidig tilby kunden hele 10 års garanti på lekkasjesikringen.

Waterguard tilbyr deg som installatør og kundene kundeservice 24/7 om noe skulle oppstå. Ved å koble kundens sytem opp i appen vil vi kunne hjelpe kunden og du vil spare deg for telefoner.

Slik går du fram

Last ned Abralife-appen

Du må først installere Abralife appen og opprette en installatørkonto. Appen er gratis og lastes ned i App Store eller Google Play. Klikk "Sign up as installer" nederst i første bilde (1). Legg inn navn og epost-adresse og les gjennom brukervilkår.

Se hvordan du oppretter installatør bruker i Abralife-appen



Legg til prosjekt

Gå til "Installer dashboard" og klikk på "Legg til prosjekt" (1). Legg deretter inn boligens adresse og H-nummer dersom dette er tilgjengelig (2) og trykk "Neste". Legg deretter inn boliginformasjon (hvis du har dette tilgjengelig) og eventuelt referanse til installasjonsordre (3).  Trykk deretter "Lagre". PS! Kun felter merket med stjerne er obligatorisk å fylle ut,

Koble til Linkboks+

Når prosjektet (boligen) er lagt til kan du koble til Linkbox+. Trykk på "Legg til" (4) og "fortsett" (5). Du kan nå søke opp Linkbox+ enten via mobiltelefonens bluetooth-forbindelse (6a) eller ved å scanne QR-koden på Linkbox+ med mobiltelefonens kamera (6b). 

Når Linkbox+ er oppdaget, vil du få beskjed i appen. Klikk "koble til" (7). PS! hvis du har brukt bluetooth-søk og funnet mer enn én Linkbox+, kan du klikke på høytalersymbolet for å identifisere korrekt enhet. Dette vil føre til at Linkbox+ avgir et lydsignal.

Linkboks Pro har innebygget SIM-kort

Når du skal velge mellom Waterguard+ kit, så er det verdt å merke seg at Pro varianten har  innebygget SIM-kort og krever ingen konfigurasjon for å komme på nett. Tilknytning til internett og skytjenestene skjer automatisk.

Den andre varianten må knyttes opp mot Wifi-nettverket i boligen.

Koble Linkboks til Wifi

Klikk "koble til Wi-Fi" (8a) og legg inn nettverksnavn og passord (9).

  • Linkbox+ støtter kun oppkobling til 2,4Ghz wifi nettverk
  • Nettverksnavn må være korrekt med store og små bokstaver
  • Passord må være skrevet korrekt. 

De fleste rutere i dag bruker automatisk band steering, Dette vil si at ruteren i hjemmet ditt velger det frekvensommeråde som enheten er kompatibel for. Hvis du ikke har automatisk band steering så vil du se 2 nettverksnavn. 5Ghz og 2.4Ghz. Da må du skrive inn netverksnavnet xxxx2,4Ghz i Abralife appen slik at oppkoblingen blir vellykket. 

Hvis det ikke finnes et Wi-Fi nettverk, kan du bruke internettdeling på din mobiltelefon (hotspot) for å registrere den på nett (8b).

Guide for oppkobling med hotspot følg denne artikkelen: Hotspot Oppkobling

Full kontroll over pågående og utførte installasjoner

Du kan enkelt bruke appen både til å styre eget Abra-hjem og til å holde oversikt og kontroll over pågående og utførte installasjoner. I appen vil et opprettet prosjekt ha status som enten "pågående" eller "overført". Et pågående prosjekt representerer et system som er aktivert, men som ikke er tilknyttet et Abra-hjem (boligeiers konto). Et overført prosjekt betyr at systemet er tilknyttet boligeiers konto og overført til vedkommendes Abra-hjem.

Vår kundeservice er åpen 24/7

Når du installerer Waterguard-produkter hos en kunde, kan du nå informere dem om at de kan få umiddelbar hjelp døgnet rundt, 365 dager i året, dersom vannet er skrudd av eller det er oppstått andre problemer med systemet. Dette betyr raskere hjelp til din kunder, og færre kundehenvendelser til deg som rørlegger. 

De fleste feilsituasjoner kan boligeier selv finne ut av ved å se på en av våre instruksjonsfilmer eller hjelpeartikler. Man finner all relevant informasjon samlet på nettsiden. Om dette ikke er tilstrekkelig, kan kunden ringe 23 11 56 60 for videre assistanse.

Lær mer